onsdag 11 november 2009

Maskrosen på plats!








I förmiddags vid 10 kom en liten trupp av elektriker för att hänga upp maskrosen - i en GRÖN elkabel. Skulle inte tro det! "But I will hang it with a wire". Förklarade för chefelektrikern att sladden blir inte mindre grön för det och det blir inte tal om att hänga upp lampan med den gröna sladden. Återigen kom det numer så bekanta svaret "There will be no white hose to buy". Jag försökte visa att alla andra elkablar till alla andra lampor vi har hängande från taket är åtminstonde genomskinliga, så om han inte kunde ordna något bättre så måste det i alla fall finnas genomskinliga kablar. "OK, OK there is one more shop". De försvann iväg i 30 min och kom sedan med en VIT elkabel. Det var väl det jag visste.
Ett par timmar senare satt lampan i taket, med dimmer och allt. Lite nervös blev jag när mannen högst upp på stegen fiskade upp sin mobil och svarade när det ringde.

8 kommentarer:

  1. Det blev toppensnyggt!!! Härligt att din maskros äntligen är på plats vilket är mer än vad man kan säga om vår soffa. Vid halv fyra tröttnade jag på att vänta så jag ringde till butiken. Tydligen så menade budet torsdag när han sade imorgon... Men imorgon så ska han ringa en timme innan ankomst... 2 B continued....

    Kram Y

    SvaraRadera
  2. Bättre lycka i morgon då Ylva........

    SvaraRadera
  3. Ursnyggt! Och vilka fina skuggor det blir på väggarna!

    Verkligen fantastiskt tycker jag att det gick så snabbt och blev så bra gjort! Vilken stege, har nog aldrig sett en så hög stege. Jag skulle INTE våga mig upp på den!

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt fint! Maskrosen gör sig verkligen där och det blir väldigt fina skuggor.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Ja, vi är verkligen jättenöjda! Någon som är uppmärksam ser kanske att den vita koppen, som egentligen skall sitta mot taket, sitter strax ovanför själva maskrosen.
    De ville inte försöra lampans kabel(bra tänkt)eller göra en ful kopplig mellan lampans kabel och nya kabeln någonstans på mitten på väg upp mot taket, så nu är det ett litet sladdbo i vita koppen. Uppifrån övervåningen syns ju detta, så nu exprimenterar vi lite med någon funktion att dölja sladdarna med. Just nu täcker ett papper, men det blir något lock i plast när vi hittar.
    För att kunna nå upp och fixa med detta, måste vår egen stege stå på vårt matbord och Patrik tyckte nog att det var lite svajigt att stå där och då var han ändå bara en tredjedel så högt som elektrikern med telefonen.........

    Idag kom elektrikern tillbaka och satte upp Klintlampan i hallen. Tyvärr är taket inte så fint pga av plafonden som suttit där, men det får vi fixa med lite färg. Det går framåt.

    SvaraRadera
  6. Maskrosen fick en hatt med andra ord : )

    SvaraRadera
  7. Hisnande!!! Jag förstår inte vad du har emot grön sladd......Det är ju ändå en maskros! Även om införskaffandet av denna lampa var lite krånglig, verkar det inte vara något mot monteringen och upphängningen. Passar perfekt!
    Kram
    C

    SvaraRadera